ads
ads
ads
ads

جزوه بازرسی فنی شیرهای ایمنی Safety & Relief valve inspection | تست شیر اطمینان

۲۰ مرداد ۱۳۹۷(2078 روز پیش) 4,454 بازدید

خلاصه ای از جزوه بازرسی فنی شیرهای ایمنی که از اداره بازرسی فنی پالایشگاه آبادان بخش دستگاه های عمومی و آزمایشات غیر مخرب منتشر شده را مطالعه نمایید:

 

Safety & Relief valve inspection

Mechanical inspection –

Test & Setting –

Inspection Interval –

 بازرسی فنی شیرهای ایمنی - تست شیر اطمینان

 

پس از ارسال شیر اطمینان به کارگاه، در صورت مشاهده عیوب مکانیکی خاص روی قطعات اعم از ترک، خوردگی، سایش و غیره، بازرس مربوطه در صورت امکان جهت رفع عیب اقدام به ارئه روش مناسب تعمیراتی مینماید ودر غیر این صورت قطعه طبق نمونه اولیه تعویض و پس از تنظیم ،تست و نصب tag روی آن به واحد ارسال میشود.

 قطعات اصلی یک شیر اطمینان

Cap –

Adjusting bolt –

Body –

Rings –

Spring –

Spring housing –

Bonnet –

Seat –

تست شیر اطمینان شامل دو مرحله میباشد:

۱) تنظیم شیر جهت پاپ کردن در Set Pressure

بدین منظور فشار هوای آزمایش را به آرامی تا فشار تنظیم (Set Pressure) شیر اطمینان افزایش میدهیم، در صورت عدم عملکرد مناسب    شیر اطمینان در فشار تنظیم با سفت کردن پیچ تنظیم، فشار فنر را افزایش و با شل کردن پیچ تنظیم، فشار فنر را کاهش میدهیم. این کار را تا رسیدن به فشار تنظیم و عمل کردن به موقع شیر اطمینان ادامه میدهیم.

باید قبل از انجام تست شیر اطمینان، به دقت گیج فشار را جهت اطمینان از صجت عملکرد بررسی نماییم.

۲) تنظیم فشار Blow Down

همانگونه که پیشتر اشاره شد دامنه مجاز تا ۱۰% پایینتر از فشار تنظیم میباشد. برای بررسی این امر پس از تنظیم فنر روی Set Pressure ، در قسمت تخلیه شیر اطمینان (discharge) آب قرار داده، فشار را تا ۱۰% پایینتر از فشار تنظیم فنر افزایش میدهیم و در صورت عدم مشاهده تشکیل حباب هوا در آب، تست شیر اطمینان بدرستی انجام گرفته، در غیر اینصورت پس از رفع عیب مجدداً آزمایش فوق را تکرار می نماییم.

در انتهای کار و در صورت رضایتبخش بودن آزمایش، بازرس کارگاه گواهینامه ای که شامل تاریخ بازرسی آینده و فشار آزمایش میباشد صادر و برای رئیس واحد بهره بردار ارسال مینماید. همچنین یک رونوشت از آن به برنامه ریزی تعمیرات ارسال میگردد.

همچنین بازرس کارگاه میبایست اطلاعات مربوط به هر شیر اطمینان را در کارتهای (safety valve record)، بطور جداگانه ثبت نماید.

 

 

کاربران گرامی برای دریافت کامل فایل « جزوه بازرسی فنی شیرهای ایمنی Safety & Relief valve inspection » به بخش دانلود سایت مهندس ایران در ادامه مراجعه نمایید…

ads
  • مطالب مرتبط

  • نظرات

  • برچسب ها

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

background