ads
ads
ads
ads

استاندارد ملی بخاری گاز سوز خانگی (استاندارد شماره۲-۱۲۲۰) و دستورالعمل برچسب انرژی

۰۵ دی ۱۳۹۷(1919 روز پیش) 1,536 بازدید

استاندارد ملی بخاری گاز سوز خانگی – ویژگی ها و روش های آزمون مصرف انرژی و دستورالعمل برچسب انرژی – استاندارد ایران به شماره ۲-۱۲۲۰

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

هدف

دامنه کاربرد

اصطلاحات و تعاریف

نمادها و یکاها

طبقه بندی

ویژگی ها

روش های آزمون

برچسب انرژی

پ ۱- منابع لازم

پ ۲- تجهیزات لازم

پ۳- آماده کردن آزمونه

پ ۴- روش انجام آزمون

پ ۵- بیان نتایج و گزارش آزمون

 

استاندارد ملی بخاری گاز سوز خانگی دودکش دار (استاندارد شماره ۱-۱۲۲۰)

 

مقدمه

محدودیت منابع فسیلی، رشد بالای مصرف سالانه انواع انرژی در ایران، عدم کارایی فنی و اقتصادی مصرف انرژی و هدر رفتن قریب به یک سوم از کل انرژی در فرآیندهای مصرف و مشکلات فزاینده زیست محیطی ناشی از آن، ضرورت مدیریت مصرف انرژی و بالا بردن بازده و بهره وری انرژی را بیش از پیش آشکار ساخته است.

در این راستا بر طبق ماده ۱۲۱ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دولت موظف است به منظور اعلام صرفه جویی، منطقی کردن مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست نسبت به تهییه و تدوین معیارها و مشخصات فنی مرتبط با مصرف انرژی در تجهیزات، فرآیندها و سیستم های مصرف کننده انرژی، اقدام نماید به ترتیبی که کلیه مصرف کنندگان، تولید کنندگان و وارد کنندگان این تجهیزات، فرآیندها و سیستم ها ملزوم به رعایت این مشخصات و معیارها باشند.

معیارهای مذکور توسط کمیته ای متشکل از نمایندگان وزارت نیرو، وزارت نفت، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به اجرا در خواهد آمد.

این استاندارد به عنوان استاندارد مصرف انرژی و راهنمای تعیین برچسب انرژی همراه با استاندارد ملی ایران به شماره ۱-۱۲۲۰ به کار می رود. این استاندارد تنها شامل روش آزمون و دستورالعمل برچسب انرژی برای آبگرمکن گاز سوز مخزن دار و روش های تعیین مقادیر عملکرد در استاندارد ملی ایران به شماره ۱-۱۲۲۰ ارائه شده است.

 

 

کاربران گرامی برای دانلود کامل فایل « استاندارد ملی بخاری گاز سوز خانگی (استاندارد شماره۲-۱۲۲۰) و دستورالعمل برچسب انرژی » به بخش دانلود مراجعه نمایید…


 

برخی از مطالب مشابهی که تاکنون در سایت مهندس ایران بارگزاری شده است:

 

 

 

ads
  • مطالب مرتبط

  • نظرات

  • برچسب ها

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

background