ads
ads
ads
ads

قرارداد طراحی و نظارت لوله کشی گاز فشار ضعیف

۱۵ دی ۱۳۹۹(1207 روز پیش) 527 بازدید

در این بخش از مقالات نظارت گاز گرمایش در سایت مهندس ایران درباره قرارداد طراحی و نظارت لوله کشی گاز فشار ضعیف توضیح خواهیم داد.

 

طرفین قرارداد:
جناب آقای/سرکار خانم/شرکت……………طبق مشخصات درج شده در پرونده گاز ثبت شده در سازمان نظام مهندسی که به اختصار «مالک» نامیده می شود.
جناب آقای مهندس/سرکار خانم مهندس……………………..طراح و ناظر گاز پرونده ثبت شده به شماره……….. که به اختصار «مهندس» ناامیده می شود.

محل پروژه، به نشانی درج شده در پرونده ثبت شده در سازمان نظام مهندسی

ماده ۱ -موضوع قرارداد :

ارائه خدمات طراحی و نظارت غیر مقیم لوله کشی گاز فشار ضعیف پروژه با شماره ثبت شده ……….در سازمان نظام مهندسی مطابق مقررات ملی ساختمان

ماده ۲ -مدت قرارداد :

مدت قرارداد از تاریخ تشکیل پرونده گاز در دفتر نمایندگی گاز نظام مهندسی ساختمان استان البرز یک سال می باشد.

ماده ۳ – تعهدات مهندس :

۳-۱ -محاسبه، طراحی و تعیین مسیر لوله های سیستم گاز رسانی بر اساس پلان معماری موجود
۳-۲ -نظارت بر مصالح و اجرای لوله کشی گاز ساختمان
۳-۳-تنظیم صورتجلسه بین طرفین قرارداد در بازدیدهای مرحله ای که جز لاینفک این قرارداد می باشد.
۳-۴ -ارایه گزارش در صورت هرگونه تخلف و مغایرت عملیات اجرایی با نقشه های گاز رسانی

ماده ۴ : تعهدات مالک

۴-۱ -مالک متعهد می گردد در تمام مدت قرارداد اجرای کار لوله کشی گاز را به مجری ذیصلاح (که دارای پروانه اشتعال به کارمورد تایید سازمان نظام مهندسی می باشد) واگذار نماید.
۴-۲ -هر گاه مالک قصد تغییر مجری را داشته باشد، موظف است مراتب را به مهندس و واحد گاز سازمان نظام مهندسی اطلاع دهد و زیر نظر دفتر مربوطه تغییر و ثبت مجری جدید در کاربرگ مهندس انجام گردد.
۴-۳ -در مراحل مختلف عملیات اجرایی لوله کشی گاز توکار ساختمان، مجوزهای مرحله ای از قبیل کنترل و تایید مصالح، جوشکاری، عایقکاری و تست را کتباً از مهندس ناظر اخذ نماید.
۴-۴ -مالک موظف است یک ماه قبل از انقضای قراداد نسبت به تمدید آن به نحوی اقدام کند که انفصالی در استمرار نظارت پیش نیاید و آن را در اختیار مهندس قراردهد.
۴-۵ -مالک موظف است امکانات و شرایط مناسب را برای بازدید و اعمال کنترل های لازم توسط مهندس تا پایان کار فراهم نماید و موانعی که ممکن است در روند بازدید و اعمال کنترل ها به وجود آید، برطرف نماید.

۴-۶ -مالک موظف است موقعیت علمک ملک خود را با استعلام از اداره گاز مربوطه به مجری و مهندس کتباً قبل از شروع اجرای کار اعلام نماید.
۴-۷ -مالک موظف است برای پیشگیری از حوادث منجر به خسارت، جراحت یا فوت اشخاص ثالث و عوامل مشغول به کار در کارگاه، تدابیر بهداشتی، ایمنی و حفظ محیط زیست کارگاه را بر طبق مقررات ملی ساختمان (مباحث دوازدهم و بیستم) و آیین نامه حفاظتی کارگاه های ساختمانی مصوب وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سایر آیین نامه های موضوعه مصوب مراجع ذیصلاح را به انجام رساند و همچنین کارگاه را تحت پوشش بیمه حوادث قرار دهد.

ماده ۵ –حق الزحمه مهندس و نحوه پرداخت آن

۵-۱ -حق الزحمه بر اساس تعرفه مصوب سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز می باشد که مبلغ آن در پرونده به شماره ثبت………..در وجه سازمان واریز گردیده است.
۵-۲ -مالک موظف است پس از انقضای مدت قرارداد نسبت به تمدید قرارداد و پرداخت حق الزحمه مهندس ناظر به صورت کامل طبق تعرفه روز، در سازمان اقدام نماید.
۵-۳ -در صورت افزایش ظرفیت کنتور ما به التفاوت هزینه طراحی و نظارت طبق تعرفه روز می بایست در سازمان توسط مالک پرداخت گردد.

 

ماده ۶ -فسخ یا خاتمه قرارداد

۶-۱ -در صورتیکه برای ادامه نظارت مهندس منع قانونی وجود داشته باشد، مالک یا مهندس گزارش با دلایل موجه را به سازمان نظام مهندسی استان ارایه نموده و سازمان نظام مهندسی استان موضوع را در هیات کارشناسی گاز بررسی و هیات کارشناسی تصمیم مقتضی را معمول خواهد نمود.
۶-۲ -در صورت انقضای مدت قرارداد یا صدور تاییدیه توسط مهندس قبل از انقضای مدت های مذکور، قرارداد خاتمه یافته تلقی می گردد.

 

ماده ۷ -حل اختلافات

۷-۱ -طرفین می توانند اختلافی که در مورد تفسیر مفاد این قرارداد یا در اثر ادعای هر یک از طرفین مبنی بر قصور طرف دیگر در انجام تعهدات خود بروز می نماید را ابتدا از طریق گفتگو و سپس در هیات کارشناسی گاز سازمان نظام مهندسی استان البرز حل و فصل نمایند.

ماده ۸ -اسناد قرارداد

اسناد قرارداد که جز لاینفک آن محسوب می شوند عبارتند از:

  1. فرم جی ریت
  2. پروانه ساختمان
  3. فرم ۵
  4. کلیه اسناد دیگر از قبیل صورتجلسات و مجوزهای مرحله ای
  5. قرارداد مجری ذیصلاح با مالک

این قرارداد در………..ماده به پیوست اسناد در تاریخ………………در دو نسخه به امضای طرفین رسیده که همه نسخ دارای اعتبار یکسان می باشند.

 

ads
  • مطالب مرتبط

  • نظرات

  • برچسب ها

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

background