ads
ads
ads
ads

دانلود رایگان نمونه سؤالات آزمون تست های غیر مخرب (NDT) همرا با جواب

۱۰ شهریور ۱۳۹۷(2056 روز پیش) 5,114 بازدید

تست غیر مخرب علم یا روش کاری است که به کاربر این امکان را می دهد تا مواد یا اجزای سیستمی را بدون آسیب رساندن به آن، مورد بررسی قرار دهد. تست‌ های غیر مخرب یکی از آزمونهای مواد مورد استفاده است در این روش مواد آزمایش شده در فرآیند تست از بین نمی رود، بنابراین کارایی یک قطعه بدون تغییر یا از بین رفتن آن در این روش، مورد بررسی قرار می‌گیرد. گاهی اوقات ممکن است نیاز به روش‌های تست کامل باشد که در این صورت این امکان وجود دارد که تغییر دائمی یا آسیب در قطعه ایجاد شود. انجام تست‌ های غیر مخرب در ابتدا می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری پروژه شود.

 

آزمون تست های غیر مخرب

 

 آزمون های غیر مخرب امروزه نقش حیاتی را در زندگی انسان ها ایفا می کنند به عنوان مثال: ایجاد اطمینان خاطر از سلامت و ایمنی هواپیماها، قطارها، وسایل نقلیه،نیروگاه ها، خطوط لوله پل ها، پالایشگاه ها، سکوهای نفتی و هزاران مورد دیگر را با استفاده از آزمون غیر مخرب می توان مورد بررسی و آزمون قرار داد.

تست غیر مخرب را می توان در مرحله ای از ساخت و ساز مورد استفاده قرار داد. آزمون غیر مخرب را می توان ابزاری برای مدیریت کیفیت دانست. مواد و جوش ها را می توان با استفاده از این آزمون رد کرد و یا آنها را برای تعمیر معرفی نمود.

اهمیت تست های غیر مخرب در تشخیص عیوب و نقص های ماده یا قطعاتی است که ماهیت و اندازه دقیق کارکرد آینده قطعه را تحت تاثیر قرار می دهند. عیوب دیگری مانند ترک های ناشی از خستگی یا خوردگی در حین کار با ماده نیز ممکن است به وجود آید بنابراین برای آشکار سازی نقص ها در مرحله ساخت و همچنین برای آشکارسازی و مشاهده آهنگ رشد عیوب در حین عمر کاری هرقطعه یا مجموعه باید وسایل قابل اعتمادی در اختیار داشت.

 

 

در اینجا نمونه ای از سؤالات آزمون تست های غیر مخرب (NDT) به همراه جواب آن برای کاربران گرامی سایت مهندس ایران ارائه شده است. برای دریافت فایل نمونه سؤالات آزمون تست های غیر مخرب به بخش دانلود مراجعه نمایید…

ads
  • مطالب مرتبط

  • نظرات

  • برچسب ها

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

background