ads
ads
ads
ads

تست های مورد نیاز دیگ بخار

۱۹ خرداد ۱۳۹۹(1380 روز پیش) 1,576 بازدید

در این بخش از مقالات مکانیک در سایت مهندس ایران درباره تست های مورد نیاز دیگ بخار توضیح خواهیم داد.

 

تست لوله کنترل (کنترل کننده سطح آب):

شیر تخلیه زیر لوله کنترل را سریعاً باز نمائید، مراحل زیر باید انجام گیرد در غیر اینصورت تک تک مراحل را کنترل نمایید.
الف: سریعاً پمپ شروع به کار خواهد نمود.
ب: مشعل خاموش خواهد شد.
ج: همزمان با خاموشی مشعل آژیر به صدا در خواهد آمد.
یکی از مزایای این روش تمیز شدن محفظه لول کنترل می باشد.

تست پرشرسوئیچ دیگ بخار :

پیچ بالای پرشرسوئیچ را تا آنجا بچرخانید که مقدار درجه جلو پرشرسوئیچ پایین آید(از روشن بودن دیگ بخار اطمینان حاصل فرمایید) اگر مشعل دیگ شما دو نازله بود یکی از آنها خاموش می شود. اگر همین عمل بر روی پرشر سوئیچ بعدی صورت گیرد شعله دوم نیز خاموش می شود. بعد از انجام مراحل فوق، پیچ اندازه فشار پرشرسوئیچ را سر جای خود برگردانید، همه چیز به حالت عادی بر می گردد.

تست سوپاپ اطمینان:

هر سه ماه یکبار فشار دیگ را تا فشار نامی بالا ببرید و اجازه دهید سوپاپ باز شود و هر دو هفته دستگیره سوپاپ را بکشید. در این حالت سوپاپ، بخار را تخلیه می کند.

 

تست کنترل فاز :

ضریب درصد کنترل فاز را روی عددی پایین قرار دهید. تابلو از مدار خارج می شود که نشان دهنده سالم بودن کنترل فاز می باشد.

تست چشمی(فتوسل) مشعل:

فتوسل را از داخل مشعل بیرون بکشید. دو سر سیم فتوسل را به یک اهم متر وصل نموده و فتوسل را در دست طوری نگهدارید که نوری به آن نرسد. در این صورت اهم متر مقاومت کمی را نشان خواهد داد. سپس دست خود را باز کرده به فتوسل نور برسانید. مقاومت دو سر سیم بالا می رود و فتوسل سالم است. جهت کارکرد بهتر فتوسل باید سیم ارت تابلو برق نصب گردد.

 

تست بویلر (تست هیدروستاتیک):

هرگاه قطعه ای از دیگ بخار تعویض و یا تعمیر گردد نظیر، لوله یا شبکه لوله ها و …. دیگ بخار را تحت فشار تست کنید. جهت انجام آزمایش هیدروستاتیک موارد زیر را انجام دهید:
توسط تست پمپ، این تست را انجام دهید(تست پمپ، پمپی است که حدود یک و نیم برابر فشار طراحی دیگ تولید فشار می کند) تمام شیر آلات خروجی دیگ بخار را ببندید. سپس سوپاپ ها را باز کرده، درپوش را ببندید. تست پمپ را روشن نمایید و فشارش را تا ۱.۵ برابر فشار طراحی بالا ببرید و در همان وضعیت نگه دارید. در صورتیکه افت فشار پیش نیامد، کلیه قطعات را ببندید، مشعل دیگ بخار را روشن نمایید و درپوش را در محل خود قرار دهید. خروجی شیرآلات را کاملا ببندید. اگر کلید پمپ بر روی تابلو حالت دستی داشت آنرا در حالت دستی قرار دهید. بعد از نیم ساعت اگر نشتی رویت نشد دیگ بخار را به حالت عادی درآورده و روشن نمایید.

 

 

کاربران گرامی برای دریافت فایل PDF« تست های مورد نیاز دیگ بخار » به بخش دانلود مراجعه نمایید…


 

مطالب مشابه:

ads
  • مطالب مرتبط

  • نظرات

  • برچسب ها

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

background