ads
ads
ads
ads

آموزش نرم افزار انسیس فلوئنت ( ANSYS Fluent 16 )

۲۲ آبان ۱۳۹۷(1962 روز پیش) 479 بازدید

نرم افزار انسیس فلوئنت ( ANSYS Fluent 16 )، یک نرم‌افزار مهندسی به کمک رایانه در زمینه دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) برای مدل کردن جریان سیال و انتقال حرارت در هندسه‌های پیچیده می‌باشد. نرم‌افزار ANSYS Fluent 16 این امکان را فراهم می سازد که تغییر شبکه به صورت کامل و تحلیل جریان با شبکه‌های غیرساخت‌یافته برای هندسه‌های پیچیده ایجاد شود. نوع مش‌های قابل تولید و دریافت توسط گروه نرم‌افزاری فلوئنت شامل شبکه‌هایی با المان‌های مثلثی و چهارضلعی (برای هندسه‌های دوبعدی) و چهاروجهی، شش وجهی، هرمی یا گوه‌ای (برای هندسه‌های سه‌بعدی) می‌باشد. نرم افزار فلوئنت این امکان را به کاربر می دهد که شبکه را بهبود دهد. این بهینه‌سازی قابلیتی در اختیار کاربر قرار می‌دهد که نتایج را در ناحیه‌هایی که دارای گردابه‌های بزرگ (مانند لایهٔ مرزی و …) باشند، دقیق‌تر می سازد. این قابلیت‌ باعث کاهش مدت زمان لازم برای تولید یک شبکهٔ مورد نیاز خوب در مقایسه با حل در شبکه‌های ساخت‌یافته به صورت قابل ملاحظه‌ ای می شود.

نرم‌افزار فلوئنت با زبان برنامه‌نویسی C  نوشته شده است و از تمامی توانایی و قابلیت های انعطاف این زبان برنامه نویسی بهره می‌برد. در نتیجه این نرم‌افزار استفاده از حافظهٔ دینامیک، ساختار مناسب داده‌ها، اطلاعات و کنترل انعطاف‌پذیر محاسبات را ممکن می‌سازد.

این نرم‌افزار تا نسخه ۶٫۳ محصول شرکت FLUENT Inc بوده اما بعد از خریداری آن در سال ۲۰۰۶ توسط شرکت ANSYS Inc به ANSYS FLUENT تغییر نام داده و در سال ۲۰۰۹ از نسخه ۶٫۳ به نسخه ۱۲٫۰ ارتقاء پیدا کرد.

نرم افزار انسیس فلوئنت در صنایع نفت و گاز، خودرو سازی، تولید انرژی و توان، ، توربوماشین‌ها، هوافضا، کاربرد در تجهیزات پروسس و پتروشیمی و کاربردهای محیطی (تغییرات وضع آب و هوا) و… کاربر دارد.

 

برای خرید بسته آموزشی نرم افزار انسیس فلوئنت به بخش دانلود مراجعه نموده و روی لینک خرید کلیک نمایید: 

ads
  • مطالب مرتبط

  • نظرات

  • برچسب ها

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

background