ads
ads
ads
ads

نرم ‌افزار محاسبه ظرفیت منبع تحت فشار

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹(1459 روز پیش) 1,871 بازدید

در این بخش از مکانیک در سایت مهندس ایران به معرفی نرم ‌افزار محاسبه ظرفیت منبع تحت فشار خواهی پرداخت.

 

توضیحاتی درباره نرم ‌افزار محاسبه ظرفیت منبع تحت فشار

 

از زمان تأسیس در سال ۱۹۶۴ ، مخزن آب قابل شرب پیش از فشرده سازی طرح های مختلفی را به عهده گرفته است و در طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی سیستم باز مفید بوده است. این فناوری که در ابتدا در تاسیسات چاه مورد استفاده قرار گرفت ، پذیرش گسترده ای پیدا کرد و به زودی در برنامه های مختلفی که به ذخیره سازی آب تحت فشار نیاز دارند ، اعمال می شود. با این وجود ، این انعطاف پذیری می تواند در مورد سناریوهای نصب و اندازه مربوط به آن سردرگم شود. در زیر ، ما به کاربردهای مناسب و تکنیک های اندازه گیری مناسب در برنامه هایی مانند کنترل چرخه پمپ ، نگهداری حجم صدا و سیستم های تصفیه آب نگاهی خواهیم انداخت.

نمونه های زیر مشترک است با این واقعیت که لازم است مقدار ذخیره مخزن مورد نیاز و فشارهای لازم برای به دست آوردن آن ذخیره را تعیین کنید. به بیان ساده: همه اندازه ها از یک اصل با مقادیر مختلف استفاده می کنند. به این قانون که به قانون گازهای ایده آل بویل گفته می شود ، برای تعیین میزان ذخیره آب در مخزن با فشار مشخص استفاده می شود. این ضرب به فاکتور پذیرش گفته خواهد شد. این معادله را به عنوان پایه ای برای اندازه گیری هر مخزن از پیش فشرده در ذهن داشته باشید:

 

سیستم های پمپ

 

دانش در صنعت سیستم های آب رایج است که دوچرخه سواری یک موتور پمپ به سرعت منجر به خرابی می شود. برای جلوگیری از این امر ، بیشتر تولید کنندگان پمپ به طور معمول حداقل زمان پمپ را به مدت ۲ دقیقه توصیه می کنند. برای دستیابی به زمان اجرا ، مخزن تحت فشار باید مقدار مشخصی از آب را بین چرخه پمپ ذخیره کند. انجام این کار به پمپ نیاز دارد که برای یک دوره خاص برای پر کردن مخزن کار کند. به طور کلی ، پمپ های بزرگتر نیاز به فواصل طولانی تر بین چرخه شروع دارند. هنگام اندازه گیری یک مخزن از پیش فشرده شده برای اهداف فوق ، باید اطلاعات زیر را بدانید: اسب بخار پمپ ، خروجی پمپ در گالن در دقیقه (GPM) ، و تنظیم سوئیچ فشار در psi (برش و برش). روش زیر شما را با استفاده از پمپ ۱ اسب بخار سناریوی اندازه گیری راهنمایی می کند. این پمپ در ۱۵ GPM با تنظیم فشار سوئیچ برش ۴۰psi و برش ۶۰psi کار می کند. عوامل قبولی قبلاً در نمودار ارائه شده محاسبه شده است. این ارقام براساس پیش مخزن (شارژ اولیه هوا) ۲psi در زیر فشار برش پمپ تنظیم شده است.

 

مطابق با یادداشت “توصیه شده حداقل زمان اجرا” ، یک پمپ ۱ اسب بخار باید برای مدت حداقل ۲ دقیقه بین شروع موتور کار کند. برای اجرای یک پمپ ۱۵GPM به مدت ۲ دقیقه ، ۳۰ گالن ذخیره سازی لازم است. فاکتور پذیرش نشان می دهد که ۲۷٪ از حجم مخزن داده شده ، قابل استفاده در آب بین ۴۰ تا ۶۰psi خواهد بود. تقسیم ۳۰ با ضریب پذیرش ۲۷/۰ منجر به مخزن با حجم ۱۱۱ گالن می شود.

 

در ادامه تصاویری از محیط نرم ‌افزار محاسبه ظرفیت منبع تحت فشار را مشاهده نمایید:

 

 

کاربران گرامی برای دانلود نرم ‌افزار محاسبه ظرفیت منبع تحت فشار به بخش دانلود مراجعه نمایید…

ads
  • مطالب مرتبط

  • نظرات

  • برچسب ها

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

background