ads
ads
ads
ads

آموزش نرم افزار Revit MEP

۲۴ آبان ۱۳۹۷(1988 روز پیش) 461 بازدید

نرم افزار Revit MEP از مجموعه نرم افزارهای تحت BIM (مدلسازی اطلاعات ساختمان) از کمپانی Autodesk می باشد. این نرم  افزار برای متخصصین رشته مکانیک و طراحان ساختمان طراحی شده است. کلمه MEP مخفف Mechanical (مکانیکی)، Electrical (الکتریکی)، Plumbing (لوله کشی) می باشد که این سه شاخه از شاخه های اصلی رشته های مهندسی تأسیساتی است.

مهندسان معمار، عمران و تأسیسات از نرم افزار اتودسک رویت مپ برای مدل‌سازی سه‌بعدی و ترسیم جزئیات اطلاعات ساختمانی استفاده می کنند. از ویژگی های مهم این نرم‌افزار این است که به طور کامل از فرمت‌های سه‌بعدی DWF پشتیبانی می‌کند.

 

از کاربردهای این نرم‌افزار قدرتمند می توان به طراحی و ترسیم نقشه‌های تاسیسات ساختمانی که به منظور طراحی و رسم تجهیزات آتش‌نشانی و نجات، رسم فنی تهویه‌ها، نقشه‌های آسانسورها، نردبان‌های اضطراری و همچنین طراحی های الکتریکی مانند لوله‌کشی و شبکه برق ساختمان و در واقع ترکیب همه نقشه‌کشی‌های تخصصی الکتریکی، پایپینگ (لوله‌کشی) و مکانیک می باشد می توان اشاره نمود. از ویژگی‌های نرم‌افزار Revit MEP قابلیت اشتراک‌گذاری اسناد و فایل‌هایی است که با برنامه هایی مانند اتوکد آرشیتکت، الکتریکال و مکانیکال ایجاد شده اند می باشد، نرم افزار های که به آنها اشاره شد مورد استفاده پیمانکاران و سازندگان پروژه‌های عظیم تاسیسات ساختمان‌های بزرگ مانند کارخانه‌ها، ایستگاه‌ها، فرودگاه‌ها، تاسیسات پتروشیمی و … می‌باشند.

از دیگر ویژگی های نرم افزار Revit MEP می توان به ساده بودن کار با نرم افزار و بالا بودن سرعت یادگیری آن، بالا بودن سرعت و دقت ترسیم و تغییر نقشه‌ها، امکان ترسیم همزمان نقشه های ۲بعدی و ۳بعدی ، امکان تبدیل سریع نقشه‌های فاز ۱ به نقشه‌های فاز ۲، امکان ارتباط همزمان نقشه‌های معماری با نقشه‌های سازه و تاسیسات و اعمال همزمان تغییرات بین این نقشه‌ها، امکان انجام مطالعات اقلیمی (نور و سایه) بر روی ساختمان و … اشاره نمود.

 

برای خرید بسته آموزشی نرم افزار Revit MEP به بخش دانلود مراجعه نموده و روی لینک خرید کلیک نمایید…

ads
  • مطالب مرتبط

  • نظرات

  • برچسب ها

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

background