ads
ads
ads
ads

زمان آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه اعلام شد

۲۰ بهمن ۱۳۹۸(1532 روز پیش) 172 بازدید

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی قوه قضاییه و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: به دلیل نبود متولی اجرایی برای انجام آزمون و حجم زیاد کارها آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه در تاریخ اسفند ماه ۹۸ در تاریخ ۹ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن عذرخواهی از تعویق در برگزاری کارشناسان رسمی قوه قضاییه گفت :‌

قرار بود این آزمون در تاریخ اسفند ماه ۹۸ برگزار شود ولی به دلیل حجم بالای کارها و نبود هیچ متولی اجرایی زمان برگزاری تاریخ تغییر یافت.

 

کارشناسان رسمی قوه قضاییه

 

بهادری جهرمی خاطر نشان کرد: تاریخی که با سازمان سنجش به عنوان مجری کارشناسان رسمی قوه قضاییه تعیین شده است روز جمعه ۹/۳/۹۹ است و این آزمون در حقیقت آزمون سال ۹۸ است که در بهار سال ۹۹ برگزار می‌شود.
وی ضمن اشاره به اینکه این آزمون بسیار سخت است و  همزمان از ۵۰-۶۰ رشته آزمون برگزار می‌شود گفت :‌  اساتید باید از حدودا ۶۵ رشته سوال طراحی کند .

جهرمی ضمن در ادامه یادآور شد:  ثبت نام این آزمون از اول اسفند ماه به مدت ۱۰ روز انجام می‌شود و تمام رشته‌های کارشناسی تقریبا توان شرکت در این آزمون را خواهند داشت.
وی افزود: تمام
فارغ التحصیلان کارشناسی به شرط داشتن ۵ سال سابقه کار مرتبط می‌توانند در آزمون کارشناسان رسمی شرکت کنند.

رکورد شکنی در تعداد ثبت نام کنندگان و نوآورهای در اجرا
بهادری جهرمی در باره  برگزاری آزمون وکالت سال ۹۸ نیز گفت: ما در تعداد ثبت نام کنندگان این آزمون رکورد شکنی داشتیم و ۱۰۷ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند که این تعداد ۲۰ هزار نفر بیشتر از رکورد بالاترین شرکت کنندگان آزمون وکالت است.
وی با بیان این که ما در آزمون وکالت نوآوری‌های زیادی مثل ملی شدن و دو مرحله‌ای شدن داشتیم افزود: یکی از شروطی که در آزمون وکالت سال ۹۸ برداشته شد داشتن کارت پایان خدمت سربازی بود در این آزمون تعداد ۲۳۴۳ نفر ثبت نام بدون داشتن کارت پایان خدمت انجام شد.

جهت حضور در آزمون،کارت پایان خدمت لازم نیست.
وی ادامه همچنین یادآور شد:‌ما در این آزمون شرط داشتن کارت پایان خدمت را نداریم ، این در حالی است که شرط صدور پروانه وکالت داشتن کارت پایان وکالت است.

 جهرمی در باره سهمیه سرباز کارآموز  گفت :‌

این سهمیه کارآموز یکی از کار‌های مرکز وکلا است که در این سهمیه تعیین شده است که فرد مشمول خدمت سربازی خدمت خود را به انجام کار‌های تخصصی حقوقی انجام دهد و این کار تخصصی جزو خدمت سربازی او محسوب شود.
رئیس مرکز وکلا تصریح کرد :

از ۲۳۴۳ نفر ثبت نام کننده سهمیه سرباز کارآموز ۱۹۵ نفر، قبولی در مرحله اول آزمون وکالت داشتیم و از  این تعداد به جهت این که ممکن است تعدادی از داوطلبان اطلاعاتشان را به درستی وارد نکرده باشند  پیش بینی می کنیم که این رقم به ۲۵۰ نفر نیز افزایش پیدا کند و بر اساس بررسی های صورت گرفته نصف این تعداد جذب خواهند شد.

به گفته جهرمی کسانی که سرباز کارآموز هستند در دفاتر خدمات قضایی ایثارگران به خانواده‌های شهدا، بسیجیان و ایثارگران خدمت قضایی ارائه می‌کنند .

به دنبال درآمد زایی با برگزاری آزمون نیستیم
ما یک ریال بودجه دولتی نداریم اما از طریق برگزاری آزمون به دنبال درآمدزایی نیستیم. ما از نظر مالی کاملاَ مستقل هستیم  و درآمدزایی ما از بخش‌های مختلف مرکز  صورت می گیرد و البته بخشی از آن برگزاری آزمون را نیز شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: گزارش مالی فرآیند جذب را در انتهای کل فرآیند برگزاری آزمون اطلاع رسانی می‌کنیم تا روشن شود آزمون برای ما درآمد ویژه‌ای ندارند.
رئیس مرکز وکلا در ادامه به تشریح تعداد شرکت کنندگان در آزمون به تفکیک جنسیتی، مدرک تحصیلی و دارای سهمیه و … پرداخت و گفت :‌

در مرحله دوم آزمون وکالت ۱۰ درصد از تعداد شرکت کنندگان دعوت به مصاحبه شدند و جمع دعوت شدگان به مصاحبه با احتساب ۳۰ درصد سهمیه ایثارگران، ۱۳ هزار نفر است و پیش بینی ما برای پذیرش نهایی حدودا ۵ درصد تعداد شرکت کنندگان است.
وی افزود: در آزمون وکالت ۴۱۸ نفر دارایی مدرک دکتری شرکت کردند که ۷۲ نفر آن‌ها پذیرفته شده‌اند و ۱۵ هزار و ۸۲۲ نفر دارایی مدرک کارشناسی ارشد شرکت کردند که از این تعداد ۲۶۸۳ نفر به مرحله دوم دعوت شدند و همچنین بیش از ۱۳ هزار نفر داوطلب دارایی مدرک کارشناسی ارشد در مرحله اول آزمون ما پذیرفته نشدند.
جهرمی افزود :‌ در این آزمون ۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر خانم و ۵۳ هزار نفر آقا شرکت کردند که در مرحله اول ۴۸۰۰ نفر خانم و ۷۴۰۰ نفر آقا پذیرفته شدند./ مهندس ایران

 

 

ads
  • مطالب مرتبط

  • نظرات

  • برچسب ها

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

background