ads
ads
ads
ads

استاندارد ملی ایران شماره ۱۶۰۰۰ ( تجدید نظر اول سال ۱۳۹۵) موتورخانه ها معاینه فنی دوره ای، دستورالعمل بازرسی و آزمون

۱۴ اسفند ۱۳۹۸(1507 روز پیش) 976 بازدید

در این بخش از مقالات نظارت در سایت مهندس ایران درباره استاندارد ملی ایران شماره ۱۶۰۰۰ ( تجدید نظر اول سال ۱۳۹۵) موتورخانه ها معاینه فنی دوره ای، دستورالعمل بازرسی و آزمون توضیح خواهیم داد.

 

هدف و دامنه کاربرد

 

هدف از تدوین این استاندارد، تعیین مقررات عمومی و روش معاینه فنی (بازرسی دوره ای و بهینه سازی مصرف انرژی) موتورخانه های آب گرم و آب داغ ویژه تاسیسات گرمایشی و تهیه آب گرم مصرفی ساختمان ها به منظور کاهش آلودگی هوا و ارتقای سطح سلامت، ایمنی و رفاه ساکنان، صرفه جویی در مصرف انرژی، کمک به اجرای ضوابط استانداردهای مربوط به مصرف انرژی در همه ساختمان های کشور می باشد. این استاندارد برای موتورخانه هایی که با گاز طبیعی و گازوئیل کار می کنند کاربرد دارد.

این استاندارد برای موتورخانه هایی که در آن ها از دیگ بخار و یا سامانه های چیلرهای جذبی شعله مستقیم استفاده می شود، کاربرد ندارد.

موتورخانه های آب گرم و آب داغ ویژه تاسیسات گرمایشی و تهیه آب گرم مصرفی ساختمان ها باید حداقل دوبار در سال مورد معاینه فنی قرار گیرند.

 

استاندارد ملی ایران

 

مراجع الزامی درباره استاندارد ملی ایران

 

در مراجع زیر ضوابطی وجود دارد که در متن این استاندارد به صورت الزامی به آن ها ارجاع داده شده است. بدین ترتیب، آن ضوابط جزئی از این استاندارد محسوب می شوند.

در صورتی که به مرجعی با ذکر تاریخ انتشار ارجاع داده شده باشد، اصلاحیه ها و تجدید نظرهای بعدی آن برای این استاندارد الزام آور نیست. در مورد مراجعی که بدون ذکر تاریخ انتشار به آن ها ارجاع داده شده است، همواره آخرین تجدید نظر و اصلاحیه های بعدی برای این استاندارد الزام آور است.

استفاده از مراجع زیر برای کاربرد این استاندارد الزامی است:

استاندارد ملی ایران شماره ۷۵۹۵، مشعل های گاز سوز دمنده دار خودکار- ویژگی ها و روش های آزمون 

استاندارد ملی ایران شماره ۷۵۹۴، مشعل های گازوئیل دمنده دار خودکار- ویژگی ها و روش های آزمون 

استاندارد ملی ایران شماره ۲۰۴۱۶-۲، مشخصات دستگاه ای الکتریکی قابل حمل طراحی شده برای اندازه گیری پارامترهای مربوط به محصولات احتراق تجهیزات گرمایشی-قسمت ۲: الزامات عملکردی برای دستگاه استفاده شده در بازرسی ها و ارزیابی های قانونی

استاندارد ملی ایران به شماره ۶۰۲۷، گاورنرهای فشار برای وسایل گازسوز برای فشارهای ورودی تا ۲۰۰ میلی بار

مبحث چهاردهم مقررات ملی ساختمان، تاسیسات مکانیکی

مبحث هفدهم مقررات ملی ساختمان، لوله کشی گاز طبیعی

مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان، صرفه جویی در مصرف انرژی

کسمایی، مرتضی، اقلیم و معماری، مرکز معماری ایران

آموزش آتش نشان داوطلب، سازمان آتشش نشانی و خدمات ایمنی تهران

 

کاربران گرامی برای دانلود فایل کامل «استاندارد ملی ایران شماره ۱۶۰۰۰ ( تجدید نظر اول سال ۱۳۹۵) موتورخانه ها معاینه فنی دوره ای، دستورالعمل بازرسی و آزمون» به بخش دانلود مراجعه فرمایید.


مطالب مشابه:

ads
  • مطالب مرتبط

  • نظرات

  • برچسب ها

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

background