ads
ads
ads
ads

دستورالعمل ثبت نام و شرکت در آزمون الکترونیکی مبحث هفدهم مقررات ملی ساختمان

۲۰ آذر ۱۳۹۷(1956 روز پیش) 4,853 بازدید

به منظور تسهیل، تسریع و دقت در برگزاری آزمونهای پایان دوره آموزشی اعطای صلاحیت نظارت و طراحی لوله کشی گاز داخلی ساختمان به مهندسان تاسیسات مکانیکی، طبق هماهنگی های بعمل آمده با دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی مقرر گردید آزمون های مذکور بصورت الکترونیکی برگزار گردد. لذا بدین منظور شرایط و ضوابط ثبت نام و شرکت در آزمون الکترونیکی مبحث هفدهم مقررات ملی ساختمان به شرح زیر ابلاغ می گردد.

 

شرایط عمومی آزمون الکترونیکی مبحث هفدهم مقررات ملی ساختمان :

 

۱- داوطلبان در این آزمون می بایست دوره آموزشی «تاسیسات لوله کشی گاز ساختمانها» را در یکی از مراکز آموزشی دارای مجوز از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گذرانیده باشند. بدیهی است درصورت عدم شرکت در دوره آموزشی مذکور، قبولی در این آزمون کان لم یکن تلقی می گردد.

۲- شرکت کنندگان در این آزمون درصورت کسب حدنصاب قبولی می بایست جهت اخذ صلاحیت نظارت و طراحی لوله کشی گاز، در دوره کارآموزی پیش بینی شده توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز متعاقب آن شرکت نمایند.

۳- شرکت کنندگان در این آزمون درصورت کسب حدنصاب قبولی و پس از اخذ گواهینامه پایان دوره آموزشی می توانند از این دوره برای ارتقاء پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی نیز منوط به رعایت زمان اعتبار آن (مدت ۳ سال) استفاده نمایند.

۴- ثبت نام در این آزمون ها از طریق سامانه اینترنتی به نشانی www.cetc.ir  انجام خواهد شد. راهنمای نحوه ثبت نام و شرکت در این آزمون ها در سامانه مذکور درج گردیده است. جدول زمان بندی پیش بینی شده برای این آزمون ها نیز در سامانه مذکور درج گردیده است.

۵- محل برگزاری این آزمون در مراکز آزمون جهاد دانشگاهی استان که آدرس آنها در سایت www.cetc.ir درج می گردد خواهد بود.

۶- اطلاع رسانی های کافی درخصوص زمان دقیق حضور داوطلبان در جلسه آزمون انجام شده و از ورود داوطلب خارج از زمان اعلام شده به حوزه آزمون جلوگیری می گردد. حداکثر زمان تاخیر مجاز آزمون  ۵ دقیقه تعیین شده و زمان خاتمه آزمون برای همه داوطلبان یکسان است.

۷- سوالات آزمون به صورت تستی و به هر شرکت کننده تعداد ۲۰ سوال تستی از مبحث هفدهم مقررات ملی ساختمان، اطلاعات عمومی و مسائل مربوط به طراحی لوله کشی گاز در ساختمان ها و ۵ سوال تستی از نقشه های ایزومتریک داده می شود.

۸- مدت زمان آزمون ۴۵ دقیقه و حد نصاب قبولی ۶۰ درصد می باشد. . آزمون مذکور کتاب باز بوده و استفاده از ماشین حساب بلامانع است. آزمون دارای نمره منفی (هر پاسخ غلط ۱/۳ نمره منفی) می باشد. نتایج آزمون (کارنامه داوطلب) ظرف مدت ۷۲ ساعت از تاریخ آزمون از طریق همان سامانه توسط داوطلب قابل مشاهده خواهد بود. در صورت مردودی در آزمون، داوطلب می تواند حداکثر یکبار دیگر در آزمون شرکت نماید. در صورت مردودی مجدد داوطلب باید دوباره در دوره آموزشی تاسیسات لوله کشی گاز ساختمان ها شرکت نماید.

۹- همراه آوردن هرگونه لپتاپ، تبلت، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دوربین عکاسی در جلسه آزمون اکیداً ممنوع است. هرگونه تبادل اطلاعات، امانت گرفتن جزوه و کتاب و گرفتن هر نوع یادداشت از دیگران، ایجاد مزاحمت برای سایرین و ایجاد بی نظمی در جلسه آزمون طبق آئیننامه داخلی برگزاری آزمون ها به عنوان تخلف محسوب شده و با متخلفان مطابق با ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

۱۰- هر گونه یادداشت برداری از صورت سوالات توسط داوطلب در جلسه آزمون مجاز نبوده و تخلف محسوب می شود.

۱۱- نتایج مکتوب آزمونهای برگزار شده ظرف مدت حداکثر دو هفته از تاریخ آزمون توسط جهاد دانشگاهی برای اداره کل راه و شهرسازی استان ارسال خواهد شد و متقاضیان میتوانند جهت پیگیری دریافت گواهینامه و ادامه مراحل به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مراجعه نمایند.

۱۲-  احراز هویت شرکت کنندگان در جلسه آزمونها، از طریق ارائه کارت عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و کارت شناسایی معتبر عکسدار (کارت ملّی) صورت خواهد گرفت.

دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان

 

کاربران گرامی برای دانلود فایل دستورالعمل ثبت نام و شرکت در آزمون الکترونیکی مبحث هفدهم مقررات ملی ساختمان به بخش دانلود مراجعه نمایید…

ads
  • مطالب مرتبط

  • نظرات

  • برچسب ها

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

background