ads
ads
ads
ads

آزمون بازرسین گاز جهاد دانشگاهی

۰۷ بهمن ۱۳۹۹(1148 روز پیش) 2,906 بازدید

قوانین و مقررات آزمون بازرسین گاز

به منظور تسهیل، تسریع و دقت در برگزاری آزمون بازرسین گاز پایان دوره آموزشی اعطای صلاحیت نظارت و طراحی لوله‌کشی گاز ساختمان ها به مهندسان تاسیسات‌مکانیکی، طبق هماهنگی ‌های بعمل آمده با دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی مقرر گردید آزمون‌های مذکور در سراسر کشور توسط جهاد دانشگاهی بصورت الکترونیکی برگزار گردد.

شرایط اختصاصی داوطلبان
  1. داشتن پروانه اشتغال به کار مهندسی در پایه ۳ در رشته تأسیسات مکانیکی.
  2. گذراندن دوره آموزشی تاسیسات لوله کشی گاز ساختمان ها (کد دوره ۴۱۳ ) با اعتبار سه ساله.
شرایط عمومی آزمون بازرسین گاز
    1. داوطلبان در این آزمون می ‌بایست دوره آموزشی “تاسیسات لوله‌کشی گاز ساختمان‌ها (کد دوره ۴۱۳)” را در یکی از مراکز آموزشی دارای مجوز از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گذرانیده باشند (اعتبار دوره آموزشی مذکور ۳ ساله می باشد).

تبصره ۱: داوطلبان شرکت کننده در آزمون، چنانچه در دوره تاسیسات لوله کشی گاز ساختمان‌ها (کد دوره ۴۱۳) شرکت نکرده باشند، در هریک از مراحل آزمون (حتی پس از قبولی در آن)، قبولی شان کان لم یکن تلقی و مجوز ادامه روند مربوطه را نخواهند داشت و هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون مذکور نیز حتی در صورت قبولی در آن، به هیچ عنوان مسترد نمی گردد

    1. شرکت‌کنندگان در این آزمون درصورت کسب حدنصاب نمره قبولی (۶۰ از ۱۰۰) می‌بایست جهت اخذ صلاحیت مربوطه، در دوره کارآموزی پیش‌بینی شده توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز متعاقب آن شرکت نمایند.
    2. ثبت‌نام در این آزمون‌ها صرفاً از طریق سامانه اینترنتی به نشانی www.cetc.ir انجام می‌شود. راهنمای نحوه ثبت‌نام و شرایط شرکت در این آزمون‌ها و همچنین جدول زمان بندی پیش‌بینی شده برای این آزمون‌ها در سامانه مذکور درج می‌گردد.
    3. محل برگزاری این آزمون در مراکز آزمون جهاد دانشگاهی استان که آدرس آنها در سایت www.cetc.ir درج می‌گردد خواهد بود.
    4. اطلاع‌رسانی‌های کافی درخصوص زمان دقیق حضور داوطلبان در جلسه آزمون انجام شده و از ورود داوطلب خارج از زمان اعلام شده به حوزه آزمون جلوگیری ‌می ‌گردد. حداکثر زمان تأخیر مجاز ۵ دقیقه تعیین شده و زمان خاتمه آزمون برای همه داوطلبان یکسان است.
    5. تعداد سؤالات آزمون ۲۵ عدد می باشد که سؤالات آن بصورت تستی بوده و به هر شرکت‌کننده تعداد ۲۰ سؤال تستی از مبحث هفدهم مقررات ملّی ساختمان، اطلاعات عمومی و مسائل مربوط به طراحی لوله‌کشی گاز ساختمان‌ها و ۵ سؤال تستی از نقشه‌های ایزومتریک داده می ‌شود.
    6. مدت زمان آزمون ۵۰ دقیقه و حدنصاب قبولی۶۰ درصد می‌باشد. آزمون مذکور کتاب باز بوده و استفاده از ماشین‌حساب بلامانع است. آزمون دارای نمره منفی (هر پاسخ غلط یک سوم نمره منفی) می ‌باشد. نتایج آزمون (کارنامه داوطلب) ظرف مدت یک هفته بعد از تاریخ آزمون اعلام می گردد.

تبصره ۲- درصورت مردودی در آزمون اول ، داوطلب می‌تواند حداکثر یکبار دیگر در آزمون بعدی شرکت نماید.

تبصره ۳- در صورت مردودی در آزمون دوم ، داوطلب جهت حضور در آزمون سوم، باید دوباره در دوره آموزشی تأسیسات لوله‌کشی گاز ساختمان‌ها (دوره ۴۱۳) شرکت نماید.

  1. همراه آوردن هرگونه لپ‌تاپ، تبلت، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دوربین عکاسی در جلسه آزمون اکیداً ممنوع بوده و هرگونه تبادل اطلاعات، امانت گرفتن جزوه و کتاب و گرفتن هر نوع یادداشت از دیگران، ایجاد مزاحمت برای سایرین و ایجاد بی ‌نظمی در جلسه آزمون تخلف محسوب شده و طبق آئین‌نامه داخلی برگزاری آزمون‌ها با متخلفان مطابق با ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.
  2. هر گونه یاد داشت‌ برداری از صورت سؤالات توسط داوطلب در جلسه آزمون مجاز نبوده و تخلف محسوب می ‌شود.
  3. احراز هویت شرکت‌کنندگان در جلسه آزمون‌ها، از طریق ارائه کارت معتبر عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یا کارت شناسایی معتبر عکس‌دار (کارت ملّی) صورت خواهد گرفت.
  4. نتایج مکتوب آزمون‌های برگزار شده ظرف مدت حداکثر دو هفته از تاریخ آزمون توسط جهاد دانشگاهی برای اداره کل راه و شهرسازی استان ارسال خواهد شد و قبول‌شدگان می توانند جهت پیگیری دریافت گواهی ‌نامه و ادامه مراحل به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مراجعه نمایند.

 

برای ثبت نام کلیک کنید.

ads
  • مطالب مرتبط

  • نظرات

  • برچسب ها

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

background