ads
ads
ads
ads

روش های مختلف تست هیدرواستاتیک مبدل های حرارتی پوسته و تیوب

۰۱ مرداد ۱۳۹۷(2097 روز پیش) 2,846 بازدید

تست هیدرواستاتیک مبدل های حرارتی

 

اگر یک مبدل حرارتی از سرویس عملیاتی خود خارج شود بهتر است هرکدام از بخش های Shell Side  یا   Tube Side، پیش از باز کردن قطعات و اجزای مبدل تست شوند.  ممکن است نشتی از طریق یک نقطه تخلیه مثل یک BLEEDER باز یا یک نازل جدا شده ایجاد شده باشد.

معمولاً تا پیش از ایجاد یک نشتی کوچک تست باید ادامه پیدا کند. اگر مبدل حرارتی دارای نشتی باشد باید قسمتهای مبدل های حرارتی به طور نسبی جدا شده و تست دوباره اعمال شود.

گاهی اوقات، تست هیدرواستاتیک مبدل های حرارتی برای نشتی در هر بار خرابی تجهزات انجام می شود. بررسی وضعیت تیوب نیز می تواند با ابزار و دستگاه های Scanning Detection انجام شود. محدوده دستگاه های در دسترس شامل جریان گردابی، جریان گردابی میان راه دور، جریان مغناطیسی، تجهیزات تست لیزر و ماوراء صوت می باشد. تکنولوژی های نام برده می توانند با هدف کشف خوردگی، Erosion، ترک در تیوبها و Pitting به کار می روند. اگر تیوب هایی که نشتی دارند مشخص شوند سپس آنها را موقعیت یابی و پلاگ می کندد و  Bundle دوباره در سرویس قرار می گیرد. این فرآیندها باید تا زمان کشف نشت جدید تکرار شوند، ممکن است انجام چندین تکرار ضرورت داشته باشد. اگر تعداد تیوبهای پلاگ شده با کارایی بالا از مبدل تضاد داشته باشد، مبدل باید Retube شود.

زمانی که نشتی برای بار اول در یک سرویس مشخص دیده شود، این امکان وجود دارد که بازرسی با هدف تشخیص طبیعت تخریب انجام شود. اگر زمان های بازرسی ثبت شده باشند، بازرسی شما وقتی انجام می شود که تعداد تیوبهای پلاگ شده نشان می دهد که زمان جایگذاری نزدیک است.

وقتی تصمیم گیری بر مبنای  Retube انجام می شود بازرسی با هدف تعیین بخش هایی که قابلیت نجات دادن دارند و می توان مجددا از آنها استفاده کرد همچنین آنهایی که نیازمند جایگزینی هستند انجام می شود.

یکی از حالتهای مرسوم تست مبدل های حرارتی حالت  Assemble می باشد. زمانی که Retube انجام می شود ممکن است یک تست بر روی یک مبدل تقریباً سرهم شده اعمال شود تا  Roll Leak به صورت جداگانه انجام شود.  در نهایت، یک Shell Test و  Tube Testجداگانه بر روی مبدل سر هم شده اعمال می شود.

بعضاً یک  Bundleدر حالتی که از Shell خارج است تست می شود. در این حالت، Channel و Floating Head Cover در محل خود قرار می گیرند. این روش، دیدن نشتی را آسانتر می سازد ولی یک Shell Test  مجزا را الزامی می سازد.

 

 

کاربران گرامی سایت مهندس ایران برای دریافت کامل فایل «روش های مختلف تست هیدرواستاتیک مبدل های حرارتی پوسته و تیوب » به بخش دانلود مراجعه نمایید…

ads
  • مطالب مرتبط

  • نظرات

  • برچسب ها

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

background